USA

JFK
Vi landa i New York ungefar 22:00 svensk tid i Mandags. Resan va hur lang som helst & masten va inte alls god. Efter alla security passes & hamtat ut bagagen sa fick vi vanta lange pa att nagra andra au pairer som skulle med samma buss. Jag va trott, hungrig & kanslig. Tankte pa alla hemma i Sverige & ville bara hem, men det gick over sa fort vi satte oss i minibussen pa vag till hotellet.

Stamford, NJ
Nar vi val kom fram till hotellet sa traffa jag pa min roomie Maria fran Colombia. Vi hoppa in i duschen, bytte om till mjukisar & ner till restaurangen. Efter maten sa gick vi ivag for en runda pa omradet. Efter det sa blev det sangen for min del efter att jag hade vart vaken i 43h :S Orienteringsdagarna va langa & man va helt slut pa kvallarna. Maste bara beratta om en tysk tjej som va roomie med Sofie & Camilla. Jag softa i deras rum en kvall & da sager tysken....u look like germanys next top model & jag ba...ohh really. Anywayz...sista dagen pa orienteringen sa kommer hon & tre andra tyskar fram till mej med en laptop & visar mej en bild pa henne. Jag tycker inte jag liknar henne, men lagger upp en bild pa henne sa far ni sjalva avgora ;)

NYC
Pa onsdagen va vi pa en New York tour & jag sager bara. I'm in love!!!  Alskar staden....nasta helg e det NYC som galler igen :) En kille pa time square fria till mej...haha han ba...I've got good credits...rolig kille!

Hoboken, NJ
Pa torsdagen sa va det dags & aka till familjen. Jag gillar familjen starkt redan nu. Jag ska ta hand om 4st pojkar ;) Kommer ni ihag nar jag sa att jag skulle bo i ett hus me tre vaningar...yea right....det e fem vaningar med HISS! Sjukt stort....gick vilse forsta dagen hahah. Pa Fredag morgon sa va jag pa au pair mote. Traffa pa min kontaktperson har & en massa au pairer i narheten. Traffa pa en svensk tjej som bor nagra blocks fran mej...hur kul som helst =) Efter motet sa akte jag tillbax till huset for resa bort over helgen. Nar jag satte barn nr 3 i barnstolen sa sa han....I like u Feben & jag ba awwh I like u too....han ba....I love u Feben & jag ba love u more. So cute....hur skont som helst att hora det forsta dagen pa jobbet ;)

Poconos, Pennsylvania
Fredag kvall innebar PIZZA.....& vin till oss vuxna ;)
Lordag morgon sa vakna vi tidigt for att dra ivag till the outlet malls. Hittade en fin maxiklanning, men vantar tills jag hittar en i min prisgrupp ;) Med vi menar jag min hostmom & hostmoster som e har & halsar pa. Hon bor i DC & henne ska jag verkligen aka & halsa pa snart for att ata INJERA! Valdigt snall tjej e hon. Senare mot kvallen blev det barbecue & nu sitter jag har :P

Kommentarer
Postat av: SelmooOOoo

Så när jag kommer och hälsar på så får jag en våning för mej sj va?? låter bra :D

Niiice blogg..keep us updated

2009-05-24 @ 18:16:08
Postat av: AMan

NIIIICE!!!:D

2009-05-24 @ 22:58:03
Postat av: klaudia

hej you! :)jag e så glad för dig maakorkina...hehhe du värkar ha det så jätte roligt....jag vill oxå! sola o bada så mycket du kan....för mig med..heheh ta hand om dig så läser jag lite mer om dig o hur det går någon annan dag. ska jobba ikväll.....i miss you...puss o kram kex choklad :)

2009-05-25 @ 15:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0