Dressmaking & Design

Idag har jag skrivit in mej på ett program som heter Dressmaking & Design! Programmet är på 7 månader, men man har 1år på sej att göra klart den ;) Ganska bra eftersom jag kommer vara borta i en månad plus att så har man ju två veckor semester & då vill man ju inte plugga :P Det här är ingen kurs som jag MÅSTE göra för att få mina credits, utan att jag har tänkt på det ett tag & jag har så mycket fritid just nu, vilket jag aldrig haft tidigare med jobb & skola så då kan jag passa på & plugga något roligt ;) Det är en online kurs & jag betala 715 dollar för kursen så nu är man på noll igen, eller nästan :P Det gör absolut ingenting för imorgon är det ny lön som kommer in & då är det bara börja spara igen hihi & användas till helgen såklart! För hela summan jag betalt så ingår all studiematerial & en symaskin! Kommer ihåg att jag kolla upp liknanade program i swe & de är väldigt dyra & då får man inte varken studiematerial eller symakin med! Så är väldigt glad för att jag hittat detta! Som Inköpare så är det bra att ha en textilutbildning också, inte bara ekonomi! Så det gäller bara & avsluta min utbildning när jag kommer hem! Idag kom det ett paket till mej också! Hur glad som helst när jag såg det! Alltså det va ett paket jag vänta på såklart :P Som jag skrivit tidigare så har jag letat efter gummistövlar som en galning, men jag gav upp tillslut & köpte ett par online! Har kollat in de redan i swe, men tyckte de va för dyra! Men jag spara ungefär 400kr på att köpa de här yeeey! Vill ha regn nu så jag kan använda de hihi!! Imorgon är det fredag & då jobbar jag bara 6h...skönt avslut på veckan! På kvällen åker jag till NY & på Lördag blir det nog fest i Hoboken hopefully! Har ju aldrig vart ute här så det kanske är dags & testa det efter 4 månader :P Jag börjar längta hem nu, kanske för att det börjar bli lite småkallt här! Men sen när jag prata me nåra & får höra att de redan fått använda vinterjackan så stannar jag nog här ett tag till :P Nah, men jag saknar mina vänner & min familj som jag alltid gör! HuGz n´KizZez till er! Love u!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Spannande Feben!

Vad roligt! :)

Ring imorgon om ni ska hitta pa nagot!

Kram

2009-10-03 @ 04:27:14
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0